Twitter: el nombre de persones que demanen diàriament augmenta: advocat

 El nombre de treballadors de Twitter acomiadats que inicien accions legals contra l'empresa "augmenta cada dia", segons un advocat que representa alguns d'ells.





Lisa Bloom ha dit a la BBC que ja ha assumit els casos d'uns 100 antics empleats, però el nombre està augmentant.

Un dels seus clients, Amir Shevat, va dir a la BBC que el cap de Twitter, Elon Musk, havia "fallat" en el seu lideratge de l'empresa.

Twitter no va respondre a la petició de comentaris de la BBC.

En una entrevista amb el programa Tech Tent de la BBC World Service , el senyor Shevat va recordar el moment turbulent a Twitter després que Musk va passar amb la seva presa de control de 44.000 milions de dòlars (39.300 milions de lliures esterlines) al novembre.

Shevat era el cap de producte de la plataforma de desenvolupadors de Twitter, a càrrec d'uns 150 empleats.

Va dir que gairebé tot el seu equip va ser acomiadat al llarg d'una nit.

"Vam rebre un correu electrònic que deia que hi havia una mena de reestructuració i després el que va passar és que m'estava comunicant amb el meu equip i, un darrere l'altre, em deien que el seu ordinador s'havia 'tacat'", va dir.

"Bricked és el procés de convertir un ordinador en una cosa que s'assembla més a un maó, de manera que no pots iniciar sessió, no pots fer res amb aquest ordinador".

Va afegir: "Va ser una experiència molt, molt dura que va deixar molt desanimats a molts dels enginyers, que es preocupaven molt per l'empresa".

  • Cinc maneres en què el Twitter de Musk ha canviat per als usuaris
  • Musk renunciarà com a conseller delegat de Twitter quan es trobi un substitut

Al voltant de la meitat dels 8.000 treballadors de Twitter van ser acomiadats quan el Sr. Musk es va fer càrrec.

En aquell moment, Musk va advertir que l'empresa estava perdent diners a un ritme alarmant i es trobava en "el camí ràpid de la fallida", tot i que des de llavors ha dit que ara s'està movent en una "bona direcció" després de les retallades.




Shevat es va unir a Twitter el 2021 quan la seva empresa inicial anomenada Reshuffle va ser adquirida per la xarxa de xarxes socials.

Ara està entrant en un procés d'arbitratge amb el seu antic empresari, representat per l'advocada Bloom.

Va dir a la BBC que representava uns 100 empleats de Twitter acomiadats als EUA, però "el nombre augmenta cada dia".

La senyora Bloom va afegir que hi havia una varietat de reclamacions, incloses presumptes incompliments de contracte i discriminació.

Experiència 'incòmoda'

Els empleats acomiadats al Regne Unit també estan emprenent accions legals , mentre que els treballadors de l'única oficina africana de Twitter a Ghana també han contractat representació legal .

A mesura que es va fer l'adquisició al novembre, Shevat va iniciar sessió en una reunió "tots les mans" que va celebrar el Sr. Musk, que va descriure com una experiència "incòmoda".

"Estàvem intentant que ens digués què vol amb l'empresa i quina és la direcció. I les seves respostes no van ser 100% encertades, però tampoc molt inspiradores", va dir.

"Per exemple, quan li vam preguntar: 'quin és el futur de Twitter?' Va respondre que creu que l'ajudarem a arribar a Mart. No sé com connectar la creació d'una aplicació social per arribar a Mart".

  • Què hi ha darrere de la retallada de llocs de treball de les grans empreses tecnològiques?

Twitter és només una de les grans empreses tecnològiques que han provocat acomiadaments massius en els darrers mesos, amb talls com Amazon, Meta i Microsoft també realitzant retallades.

Shevat va dir que no "s'oposava a la reducció", sinó a la manera com es va fer a Twitter.

"La manera de fer-ho és d'una manera legal, empàtica i altament comunicativa. I en tot això Elon, en el seu lideratge, va fracassar", va dir.

Shevat va dir a la BBC que Twitter inicialment va prometre als treballadors quatre mesos com a indemnització per acomiadament, però que al final només se'ls va oferir un mes, amb una "justificació zero" per a la reducció del paquet.

Va qualificar el tracte al personal per part del Sr. Musk d'"injustificable" i va afegir que estava "preocupat" pel futur de Twitter.

"Volíem fer la vida de les persones més agradable i productiva. I tot això es va anar a escombraries quan Elon va comprar l'empresa", va dir.

Previous Post Next Post