Ofgem s'havia tirat la llana als ulls pel problema dels comptadors de prepagament, diu Grant Shapps

 El secretari d'empresa ha dit que el regulador energètic es va permetre que "se'ls estigués la llana dels ulls" amb comptadors de prepagament que s'havien posat força.





Grant Shapps va acusar Ofgem de prendre les empreses energètiques "al valor nominal" en lloc d'escoltar els clients.

La setmana passada, el Times va revelar que una agència que treballava per a British Gas estava entrant a les cases de persones vulnerables per instal·lar comptadors que requereixen un pagament avançat.

Ofgem va dir que compartia la sorpresa de Shapps davant aquest informe.

Les empreses energètiques han de sol·licitar a un jutjat una ordre per entrar a l'habitatge d'un client i instal·lar un comptador de prepagament si s'ha acumulat un endarreriment.

Però els proveïdors han d'haver esgotat totes les altres opcions abans de fer-ho i no haurien d'utilitzar-ho com a solució per als clients vulnerables, incloses les persones grans i les famílies amb nens petits.

Shapps va dir que donarà a les empreses energètiques fins dimarts per informar sobre quines accions prendran, possiblement inclosa la compensació, en resposta a les queixes de qualsevol client que hagi instal·lat de manera incorrecta comptadors de prepagament.

  • Factures d'energia: què puc fer si no em puc permetre el luxe de pagar?
  • Les empreses energètiques van dir que deixin d'instal·lar comptadors de prepagament forçat
  • British Gas admet que els agents irrompen a les cases dels clients amb dificultats

Va dir que està "horroritzat" que els clients vulnerables tinguessin la seva casa trencada "quan hi ha un deure clar dels proveïdors de donar-los suport".

Va dir: "També em preocupa que el regulador tingui massa facilitat que se'ls tregui la llana per sobre dels ulls prenent per valor el que els estan dient les empreses energètiques.

"També han d'escoltar els clients per assegurar-se que aquest tracte als consumidors vulnerables no es torni a produir".

Ofgem ja ha iniciat una investigació sobre British Gas i la setmana passada va dir a totes les companyies energètiques que suspenguessin la instal·lació forçada de comptadors de prepagament.

En resposta al Sr. Shapps, el regulador va dir que les empreses energètiques estan legalment obligades a presentar "una representació honesta dels fets" i que "exigia que les avaluacions fossin signades pels seus consells d'administració".

Ofgem va dir que seria un "assumpte extremadament seriós per a qualsevol llicenciatari proporcionar informació enganyosa o intencionadament inexacta".

Va dir que realitzarà més revisions del que han dit les empreses energètiques al regulador i els examinarà "amb informes directes dels clients i de les parts interessades més amplis, i potencialment els implicats en la prestació de serveis".

El secretari de negocis a l'ombra del treball, Ed Miliband, va dir que Shapps "es va asseure sobre les seves mans" i no va prendre mesures sobre el tema.

"Ara, fins i tot després de l'escàndol a British Gas i els milions desconnectats per la porta del darrere, encara no adoptarà la crida dels laboristes per a una prohibició total i continuada de la instal·lació forçada de comptadors de prepagament fins que hi hagi una reforma a l'engròs d'un desacreditat i podrit. i sistema insensible".

També ha sorgit que les sol·licituds de les empreses energètiques d'ordres per instal·lar per força comptadors de pagament a les llars s'han presentat als jutjats en gran nombre l'any passat després d'un canvi de consell sobre com els magistrats haurien de considerar aquests casos.

Les directrius anteriors requerien un escrutini acurat de les sol·licituds d'ordre.

Però segons un document filtrat a BBC News, als magistrats d'Anglaterra i Gal·les se'ls va dir que era "irracional" rebutjar aquestes ordres i que les normes que els obligaven a qüestionar les sol·licituds eren "desproporcionades".

Un antic magistrat, Robin Cantrill-Fenwick, va dir a la BBC Two's Newsnight que solia ser el cas que les companyies energètiques anaven als tribunals i els magistrats els podien interrogar sobre la sol·licitud.

"Podríem establir si hi podria haver nens petits a les instal·lacions o persones clínicament vulnerables. Podríem, i de vegades, rebutjar una ordre", va dir.

Però el 2019 va entrar en vigor un nou sistema de sol·licitud en línia i telefònica per als magistrats. Aquell any, les sol·licituds d'ordre van arribar a les 278.966 i es van concedir 1.824 denegacions, segons el Ministeri de Justícia.

L'any passat, les sol·licituds d'ordres van arribar a les 367.140 i hi va haver 56 denegacions.

Cantrill-Fenwick, que va renunciar com a magistrat l'agost passat, va dir: "Amb el temps, el procés va canviar. En lloc de mirar sol·licituds individuals, només obtindríem una llista d'adreces".

Un portaveu de l'Oficina Judicial ha dit: "Els magistrats tracten els casos basant-se en les proves i la legislació pertinent. Les úniques sol·licituds que es tracten de manera massiva són les que no estan impugnades.

"Les persones que vulguin impugnar o impugnar una sol·licitud encara tenen l'oportunitat de que els magistrats considerin el seu cas.

Hi ha més de quatre milions de llars del Regne Unit amb comptadors de prepagament. Els preus de l'energia s'han disparat, en part a mesura que es van aixecar les restriccions de Covid i es van reobrir les economies, però van empitjorar quan Rússia va envair Ucraïna, cosa que va provocar la interrupció del subministrament.

L'augment dels costos de l'energia per a les llars i les empreses ha fet augmentar la inflació, augmentant la pressió sobre les llars amb dificultats.

Pancarta que diu "Posa't en contacte"

T'han trencat la teva llar perquè puguis instal·lar-hi un comptador de prepagament? Comparteix les teves experiències enviant un correu electrònic a haveyoursay@bbc.co.uk .

Incloeu un número de contacte si voleu parlar amb un periodista de la BBC. També us podeu posar en contacte de les següents maneres:

  • WhatsApp: +44 7756 165803
  • Tuitea : @BBC_HaveYourSay
  • Puja imatges o vídeos
  • Si us plau, llegiu els nostres termes i condicions i política de privadesa
0/500

La teva informació de contacte

Si esteu llegint aquesta pàgina i no podeu veure el formulari, haureu de visitar la versió mòbil del lloc web de la BBC per enviar la vostra pregunta o comentari o podeu enviar-nos un correu electrònic a HaveYourSay@bbc.co.uk . Si us plau, incloeu el vostre nom, edat i ubicació amb qualsevol enviament.

Previous Post Next Post