Facebook: una quarta part de la població mundial va utilitzar el lloc diàriament al desembre
El nombre de persones que utilitzaven Facebook diàriament va créixer fins a una mitjana de dos mil milions al desembre, aproximadament una quarta part de la població mundial.
El creixement més gran del que s'esperava va ajudar a generar un nou optimisme sobre l'empresa, que ha estat sota pressió a mesura que els seus costos augmenten i la caiguda de les vendes de publicitat.
Les accions de l'empresa matriu Meta van augmentar més d'un 15% en el comerç fora d'horari, ja que el cap Mark Zuckerberg va declarar el 2023 "l'any de l'eficiència".
Va dir que estava centrat en la retallada de costos.
"Ara estem en un entorn diferent", va dir, assenyalant els ingressos de l'empresa, que van disminuir el 2022 per primera vegada a la seva història després d'anys de creixement de dos dígits.
"No preveiem que això continuï, però tampoc crec que torni a ser com era abans".
Meta, que també és propietària d'Instagram i WhatsApp, va anunciar una reestructuració important l'any passat, inclosa la reducció de l'espai d'oficines i la retallada d'11.000 llocs de treball o al voltant del 13% de la plantilla.
L'empresa va dir que aquests moviments li van costar 4.600 milions de dòlars l'any passat, afectant els seus beneficis, que gairebé es van reduir a la meitat. Encara li va aportar 23.200 milions de dòlars en beneficis per a l'any.
"El 2022 va ser un any desafiant, però crec que el vam acabar havent fet un bon progrés", va dir Zuckerberg.
En els tres mesos fins al desembre, l'empresa va dir que els ingressos van ser de 32.200 milions de dòlars, un 4% menys interanual.
Però això va ser millor del que molts analistes esperaven.
Meta havia alarmat els inversors l'any passat quan va publicar la primera caiguda dels usuaris diaris de Facebook en la seva història i va assenyalar que estava centrant les inversions en la realitat virtual, coneguda com el metavers.
Però al desembre, el nombre d'usuaris al lloc diari va augmentar un 4% respecte a l'any anterior, sumant usuaris fins i tot a Europa i als EUA i al Canadà.
Meta va dir que el nombre de persones actives a totes les seves aplicacions cada dia va augmentar un 5% interanual.
Zuckerberg va dir que la companyia avançava amb el seu producte de vídeo, Reels, en el qual s'ha centrat mentre s'enfronta a rivals com TikTok, que han guanyat força, especialment entre els usuaris més joves.
Zuckerberg va dir que aquests esforços començaven a donar els seus fruits i que els dòlars publicitaris començaven a seguir els usuaris als vídeos.
Els inversors van aprofitar la previsió de la companyia de costos més baixos i vendes més fortes del que s'esperava en els propers mesos, ajudant a enviar accions més altes.
La companyia també va dir que gastaria 40.000 milions de dòlars addicionals per recomprar accions, que va caure fortament l'any passat enmig dels dubtes dels inversors sobre la direcció de la companyia.