Tesla redueix els preus fins a una cinquena part per augmentar la demanda

GETTY IMAGES

 Tesla ha reduït el preu d'alguns dels seus cotxes elèctrics més populars en milers de lliures a Europa i als Estats Units, per intentar augmentar la demanda dels clients.

L'empresa s'enfronta a unes perspectives econòmiques globals difícils i una competència creixent d'altres fabricants d'automòbils.

Les retallades de preus estan entre el 10% i el 13% al Regne Unit, però arriben fins al 20% en alguns models nord-americans.

Els nous compradors del Regne Unit estalviaran 5.500 £ en un Model 3 d'entrada i 7.000 £ en el Model Y més barat.

Tanmateix, més de 16.000 clients van comprar aquests models més venuts l'any passat, i alguns estaven enfadats perquè havien pagat més.

Un va publicar en un grup de Facebook per als propietaris de Tesla: "Acabo de recollir el cotxe ahir. Què he de fer? Anar a Tesla i tornar el cotxe? No m'ho puc creure després d'unes hores des de recollir el cotxe que he perdut £. 5k".

Tesla va tenir una resposta similar dels clients a la Xina, on va anunciar retallades de preus la setmana passada.

El cap de setmana, els propietaris descontents es van manifestar davant dels centres de distribució de Tesla a Xangai i altres ciutats, demanant una compensació.

Tesla ha reduït els preus dues vegades a la Xina en els últims sis mesos i ara estan entre un 13% i un 24% per sota dels nivells de setembre.

Mala sensació

Per intentar evitar objeccions similars als EUA i Europa, Tesla va dir que els clients que havien fet la comanda, però encara no l'havien rebut, se'ls cobraria el nou preu més baix.

Ginny Buckley, del mercat de vehicles elèctrics, Electrifying.com, va dir que les retallades de preus encara eren controvertides i destinades a "enviar ones de xoc" a la indústria, perquè Tesla estava fent un canvi d'un producte premium a un producte més convencional.

Paul Hollick, president de l'Associació de Professionals de Flotes, va donar la benvinguda a les retallades de preus, dient que faria que els vehicles elèctrics fossin més assequibles per als seus membres. No obstant això, el "màrqueting desordenat" no va ser una bona notícia, va dir.

"Un moviment d'aquest tipus crea inevitablement malestar. L'empresa faria bé d'introduir algun tipus de reparació", va dir.



El fabricant d'automòbils elèctrics ha anat creixent ràpidament en els darrers anys, ja que passa de ser una marca premium de nínxol a un fabricant de mercat massiu.

Però hi ha reptes.

La desacceleració del creixement mundial i els tipus d'interès més elevats, per no parlar de l'augment de la competència dels fabricants d'automòbils més consolidats i de les marques xineses, amenacen la seva expansió.

Quan la demanda de cotxes Tesla superava amb escreix l'oferta, podria mantenir els preus en el que el mateix Elon Musk va descriure com a "nivells vergonyosos".

Però en un món on més marques de cotxes elèctrics competiran per un grup cada vegada menor de compradors potencials, ja no es pot permetre el luxe de fer-ho, si vol seguir creixent.

línia

James Baggot, editor en cap de Car Dealer Magazine, va dir que la mesura tindria un gran impacte en els preus de Tesla usats, que va dir que ja havien caigut més d'una cinquena part l'any passat.

El nou Tesla Model 3 de preu més baix al Regne Unit té ara un preu de 42.990 £. Els vehicles model Y comencen a 44.990 £.

"Reptes importants"

La demanda de vehicles elèctrics ha anat augmentant de manera constant, impulsada per l'augment dels costos del combustible i les preocupacions dels clients pel canvi climàtic.

Els models elèctrics van representar gairebé una cinquena part de les vendes de cotxes nous al Regne Unit l'any passat.

Però el conseller delegat, Elon Musk, va reconèixer l'any passat que els preus dels nous Tesla s'havien tornat "vergonyosament alts" i podrien perjudicar la demanda.

A nivell mundial, els lliuraments de Tesla van augmentar un 40% el 2022, però això va estar per sota de les expectatives del mercat.

Això va suposar un cop més al preu de les accions de la companyia, que va caure més d'un 65% durant el conjunt de l'any, el pitjor any des que va sortir a borsa el 2010.

La dramàtica caiguda del preu de les accions va afectar la fortuna del Sr. Musk, fet que el va apartar del seu lloc com a persona més rica del món.

Tesla va dir que l'any passat hi havia hagut "reptes importants" com l'escassetat de semiconductors, l'augment del cost de l'energia i les interrupcions en curs relacionades amb la Covid.

No obstant això, l'empresa va dir que el seu enfocament en "els processos originals d'enginyeria i fabricació" i una recent "normalització" d'alguna de la inflació de costos li havien permès repercutir els estalvis als clients.

Com altres fabricants d'automòbils, Tesla està lluitant amb la probabilitat d'alentir la demanda de vehicles a mesura que els clients s'enfronten a l'augment dels costos dels préstecs i a la preocupació per una desacceleració econòmica.

Les accions de Tesla van tornar a caure després de l'anunci de la retallada de preus, ja que els inversors temien que els preus més baixos es reduïssin als beneficis.

No obstant això, l'analista de Wedbush Dan Ives va dir que el moviment va ser un "tret a través de la proa" per als rivals de Tesla. suggerint que Tesla "no anava a jugar bé a la caixa de sorra amb una guerra de preus de vehicles elèctrics en curs".

Previous Post Next Post