Twitter: Cinc maneres en què Elon Musk ha canviat la plataforma per als usuaris

 Han passat tres mesos des que Elon Musk va entrar a la seu de Twitter de San Francisco, i la companyia amb prou feines ha sortit dels titulars.

Hem parlat molt de les seves opinions sobre la xarxa social i d'algunes de les seves decisions empresarials més controvertides, com l'acomiadament del 50% de la plantilla, però menys de com ha canviat l'ús diari de la plataforma pels seus 237 milions mensuals. usuaris actius.

1. Bloqueig de maneres alternatives de veure Twitter

El canvi més recent sembla ser que Twitter suspèn l'accés a la seva API, que és el que utilitzen altres plataformes per comunicar-s'hi. Per tant, si, per exemple, utilitzeu un gestor de xarxes socials per veure el vostre compte en lloc de l'aplicació o el lloc web de Twitter, és possible que trobeu que Twitter no hi treballa actualment.

No està clar si la mesura va ser deliberada, tot i que molts experts creuen que sí.


"La meva conjectura és que això es deu al fet que aquestes aplicacions de tercers no mostren anuncis i permeten a l'usuari gestionar el seu feed com vulgui, cosa que està en desacord amb els plans de Musk de posar més anuncis davant dels ulls dels usuaris i prioritzar. els tuits de persones que han pagat per Twitter Blue", va dir la comentarista de tecnologia Kate Bevan.

Twitter encara no ha fet cap anunci oficial al respecte, però les aplicacions populars que semblen tenir problemes inclouen Tweetbot, Fenix ​​i Twitterific.

2. Curació

Potser el canvi més evident ha estat l'ordre en què la gent veu els tuits que apareixen a la seva línia de temps. Una pestanya nova us convida a triar entre els darrers tuits de les persones que seguiu i els recomanats per Twitter.

Si utilitzeu la plataforma en un iPhone, veureu dues columnes a la part superior, "per a vosaltres" i "seguint"; si esteu en un dispositiu Android, haureu de prémer una icona d'estrella a la part superior dreta de la pantalla. pantalla.

El problema és que molts usuaris no es van adonar d'això o no es van adonar que l'aplicació sembla que tornava per defecte al feed "per a tu" de Twitter de tant en tant. Hi ha hagut queixes perquè aquest canal està ple de recomanacions de Twitter i d'interaccions entre persones que seguiu i persones que no coneixeu, en lloc de contingut que heu triat seguir en primer lloc.

No obstant això, a altres no els importa: "Alguns dies vull anar a un restaurant només amb els meus amics, alguns dies vaig a aparcar al pub i veure qui hi ha... pot ser divertit", em va dir un usuari de Twitter. .

3. Comptes polèmics restaurats

Musk va començar amb alguns comptes d'alt perfil que havien estat prohibits sota el règim anterior per violar les regles de Twitter. Entre ells, Ye (el raper Kanye West) que va ser prohibit per compartir publicacions antisemites, l'influencer Andrew Tate (que actualment està detingut a Romania per tràfic de persones) i l'expresident dels Estats Units Donald Trump, els tuits del qual van ser acusats d'alimentar el Capitoli. Avalots dels turons de gener de 2021.


4. Twitter Blau

Després d'uns quants inicis falsos, el servei de subscripció de Twitter Twitter Blue es va llançar a finals de novembre. La quota mensual de 8 $ / 11 $ (6,50 £ / 9 £) promet accedir a funcions de bonificació, com ara un botó d'edició, visibilitat millorada i menys anuncis. Anecdòticament, sembla que ha atret un nombre raonable de subscriptors però no de càrregues, tot i que fins ara no s'han donat notícies oficials sobre el seu èxit.

5. Paparres d'or i plata

La "marca blava" de Twitter, ara el signe d'un subscriptor, solia ser un símbol d'un compte verificat. Va ser atorgat pel mateix Twitter al compte de celebritats, periodistes i marques seleccionades a mà per indicar que no eren falsificacions.

Els que van adquirir una paparra blava sota l'antic règim encara en tenen, juntament amb un missatge on s'explica que és un "llegat" i "pot ser o no notable". Per tant, veure una marca blava al costat d'un compte no necessàriament li atorga cap insígnia d'autoritat.

S'ha substituït per una marca d'or o plata per a marques i figures governamentals, de manera que Coca-Cola ara és or, amb un explicador que diu que és un "negoci oficial", mentre que el compte de Rishi Sunak, el primer ministre del Regne Unit ara té una insígnia de plata.

'Mestre del gir'

El cas és que amb o sense el Sr. Musk, Twitter va haver de canviar. El seu nombre d'usuaris i els ingressos dels anuncis havien languit durant molt de temps, mentre que les xarxes socials rivals van sorgir i van gaudir d'un creixement explosiu. Twitter és conegut per ser petit però influent, però això no es va traduir en beneficis.

El Sr. Musk és "un mestre de les relacions públiques i del spin, la innovació i la creativitat", va dir l'expert en xarxes socials Matt Navarra. No té por a la polèmica ni a trencar el reglament. Però les seves tàctiques revolucionàries revertiran la fortuna d'aquesta empresa en dificultats, que diu que perdia 4 milions de dòlars al dia quan es va fer càrrec?

És difícil de dir-ho, perquè Twitter és cautelós sobre les seves mètriques. Ara és una empresa privada i, per tant, té dret a ser-ho.

Però no sembla que els nous anunciants arribin al lloc, els usuaris es queixen dels canvis en la manera en què es mostren els seus comptes i la recent alteració de l'API ha molestat els desenvolupadors, una comunitat que Twitter necessita per ajudar-la a créixer.

"L'ambient sembla haver canviat i no sembla ser el que era abans", va dir Navarra sobre la seva pròpia experiència d'usuari de relacionar-se amb 150.000 seguidors.

"No veig cap senyal de brots verds per a un nou Twitter".

Previous Post Next Post