Southwest Airlines promet tornar al seu horari normal després que les cancel·lacions massives dels seus vols van crear el caos per a milers de persones.
Les operacions "amb interrupcions mínimes" es reprendrien divendres, va dir la companyia, i va afegir que estava ansiosa per tornar a la normalitat per al proper cap de setmana de vacances.
La companyia havia cancel·lat més de 10.000 vols des que una tempesta hivernal va colpejar els Estats Units la setmana passada.
Es va disculpar dues vegades, però va enfrontar-se a profundes crítiques dels viatgers encallats.
Dijous, Southwest va dir que estava "animat pel progrés que hem fet per reajustar la tripulació, els seus horaris i la nostra flota", però va admetre que "fins i tot les nostres més profundes disculpes: als nostres clients, als nostres empleats i a tots els afectats per això. interrupció: només aneu tan lluny", i va prometre millorar.
La companyia aèria abans havia dit disculpes als clients, i el director comercial de la companyia es va comprometre dimecres a "treballar dia i nit" per recuperar la confiança dels clients i el seu conseller delegat va demanar disculpes el dia anterior.
Però la companyia aèria de baix cost, la companyia més gran dels Estats Units, va lluitar per tornar a un horari de vols normal després que el clima ferotge va escombrar el país, tot i que altres companyies aèries es van posar al dia després de les interrupcions del viatge.
Els 2.360 vols que va cancel·lar dijous van incloure gairebé totes les cancel·lacions totals de vols dels EUA durant el dia, segons el servei de seguiment FlightAware.
Les interrupcions de la setmana van fer que els clients dels Estats Units perdessin el seu equipatge, buscant maneres alternatives de viatjar o quedar-se encallats als aeroports.
Patrick Keane va exclamar amb alegria en retrobar-se estava amb el seu equipatge perdut i va dir que feia una setmana que no tenia les seves pertinences.
"Acabo de portar roba d'altres persones", va dir a Reuters.
Altres van acudir a les xarxes socials per dir que van acabar pagant nous vols costosos o que havien de trobar mitjans de transport alternatius.
Southwest ha dit que complirà les "sol·licituds raonables" de reemborsament dels àpats, l'hotel i el transport alternatiu per als viatgers encallats entre el 24 de desembre i el 2 de gener, i oferirà flexibilitat als passatgers per fer canvis en els seus viatges en línia.
Altres companyies aèries importants, com ara United i American Airlines, s'han compromès a posar límits de preus als vols a determinades ciutats on opera Southwest per ajudar alguns passatgers.
El caos dels vols va provocar crítiques de la Casa Blanca, que s'ha compromès a responsabilitzar la companyia i assegurar-se que proporcionin vals per als costos de viatge incorreguts com a conseqüència de les cancel·lacions.
En declaracions a "Good Morning America" d'ABC News dimecres, el secretari de Transports, Pete Buttigieg, va qualificar les cancel·lacions de vols de "desintegració" i va argumentar que era "passat el punt" on la companyia podria culpar el mal temps per les interrupcions.
Els sindicats i els analistes diuen que diversos factors van provocar les cancel·lacions, inclòs el sistema "punt a punt" de la companyia aèria per a com dissenya les seves rutes, que diuen que pot deixar-la vulnerable a problemes de personal quan es tracta de retards