Alemanya diu que ja no depèn de l'energia russa

 

Alemanya ja no depèn de les importacions russes per al seu subministrament energètic, ha dit el ministre de Finances del país a la BBC.

Christian Lindner va dir que Alemanya havia diversificat completament la seva infraestructura energètica des de la invasió russa d'Ucraïna l'any passat.

Després de la invasió, Rússia va tancar les aixetes de gas a Europa, fet que va provocar pors d'apagades aquest hivern.

Però Alemanya havia trobat noves fonts d'energia, va dir Lindner.

"Sí, és clar que Alemanya encara depèn de les importacions d'energia, però avui no de les importacions russes sinó dels mercats mundials", va dir.

Alemanya abans importava al voltant de la meitat del seu gas de Rússia i més d'un terç del seu petroli.

Però Rússia va tallar el subministrament de gas del país a l'agost, mentre que Alemanya va aturar les importacions de petroli rus a principis d'any.

En la seva carrera per trobar fonts d'energia alternatives, el país ha reobert les centrals elèctriques de carbó, ha retardat els plans per tancar les seves tres centrals nuclears restants i ha empès per augmentar la capacitat per emmagatzemar gas natural importat d'altres països com Noruega i el NOSALTRES.

En el Fòrum Econòmic Mundial (WEF) de Davos, Suïssa, Lindner va assenyalar la velocitat amb què s'havia construït una nova terminal de gas natural liquat a Alemanya, en un rècord d'uns vuit mesos, va dir. Es van planificar més inversions en infraestructures, va afegir.

"Aquest és només [un] exemple de l'enorme canvi en les polítiques alemanyes", va dir.

"Hem entès que hem de fomentar la nostra competitivitat després de l'era de la cancellera [Angela] Merkel. Aquella era es va centrar, bé, en els punts forts del passat, i ara estem desenvolupant els punts forts del futur", va dir.

Guerra comercial verda

Lindner va fer una nota optimista, suggerint que hi havia "algunes proves" que la inflació a Alemanya havia assolit el seu màxim l'any passat.

"Probablement hi hagi una recuperació de l'economia global i de les economies europees més ràpida del que s'esperava", va dir.

No obstant això, es manté el potencial d'una disputa comercial perjudicial entre la UE i els EUA per les subvencions verdes.

Els Estats Units van aprovar l'any passat una quantitat massiva de 370.000 milions de dòlars (299.000 milions de lliures esterlines) en inversions per a tecnologies respectuoses amb el clima, incloses les deduccions fiscals per als cotxes elèctrics que es fabriquen a Amèrica.

No obstant això, la llei inclou algunes regles "made in America", que han suscitat la preocupació a Europa que les empreses fora dels Estats Units es posaran en desavantatge.

En una visita a Washington el mes passat, el president francès, Emmanuel Macron, va criticar les normes nord-americanes com a "superagressives".

Lindner va dir que no volia que la Unió Europea comencés una guerra comercial amb els EUA per aquestes regles.

'No ha de passar'

"Hem d'evitar qualsevol tipus de competència -qui és capaç de pagar més subvencions", va dir. "No ha de passar".

Els comentaris del Sr. Lindner assenyalen els reptes que hi ha per davant mentre Europa intenta desenvolupar una resposta a la llei climàtica dels EUA, que s'anomena oficialment Llei de reducció de la inflació.

França ha proposat respondre amb incentius rivals per "comprar europeus", i els funcionaris de la Unió Europea també han promès aquesta setmana passos "decisius".

El senyor Lindner va dir que era important mantenir una igualtat de condicions, però volia veure les dues parts negociar exempcions per a les empreses o desenvolupar un nou acord comercial, en lloc d'intentar subvencionar-se mútuament.

"Hi ha una amenaça per a la igualtat de condicions i m'ho prenc seriosament, però... estem gastant i invertint molt més que la part dels Estats Units, així que no hem de tenir por", va dir.

"Alguns, en el context europeu, veuen la Llei de reducció de la inflació com l'ocasió per introduir polítiques que han proposat en el passat, i crec que és una ocasió per reforçar la nostra competitivitat a nivell europeu, avançar encara més en la unió dels mercats de capitals. , per negociar amb la part dels EUA un acord de lliure comerç, però no pagar més subvencions", va dir.

A diferència de les grans companyies automobilístiques franceses, moltes empreses alemanyes ja tenen una gran presència als EUA, incloses les plantes de fabricació.

Les regles "made in America" ​​han provocat un rebuig fins i tot d'algunes empreses nord-americanes, moltes de les quals depenen de peces fabricades en altres països.

Previous Post Next Post