Boeing 747: últim avió lliurat en un enviament real

 El Boeing 747, l'avió nord-americà que va revolucionar els viatges aeris, ha rebut un regal regal als cels de l'estat de Washington.





Atlas Air, una companyia aèria de càrrega nord-americana, va rebre el lliurament de l'últim 747 que es fabricarà dijous al matí.

La tripulació va volar una ruta de vol especial, dibuixant una enorme corona al cel amb els números set, quatre i set.

Arriba dies després que els treballadors diguessin el seu darrer adéu a l'emblemàtic avió, batejat com la Reina dels Cels.

El 747 és un dels avions més reconeixibles del món, amb més de 50 anys en producció, i se li atribueix l'inici de l'era dels jumbo jet, sent el primer avió que es va guanyar el sobrenom.

Dimarts, milers d'empleats de Boeing es van reunir a la fàbrica de la companyia a Everett, Washington, la llar del 747 des del 1967, per acomiadar-se.

Entre els assistents hi havia l'actor John Travolta, un entusiasta de l'aviació i pilot privat.

Com a ambaixador de les companyies aèries de Qantas, va recordar que havia après a pilotar el 747-400.

"[Va ser] el programa més dur que qualsevol pilot comercial haurà de suportar", va dir.

A altres llocs de la multitud també hi havia alguns dels que van ajudar a desenvolupar l'avió a la dècada de 1960: els anomenats "increïbles".

L'últim 747 va sortir de la línia de muntatge el 7 de desembre, completant inspeccions, proves de vol i realitzant un treball de pintura abans de ser lliurat finalment a Atlas, que opera l'avió com a cargueros.

Dissenyat en només 28 mesos, el 747 va ser el primer avió de línia de dos passadís i va ser introduït per primera vegada per l'ara desapareguda companyia aèria Pan Am el 1970.

Tradicionalment, un dels productes més venuts de Boeing, el 747 ha patit un descens de la demanda en els últims anys, ja que tant la companyia com el seu rival europeu Airbus van desenvolupar avions més rendibles i eficients en combustible.

El 2020, Boeing va anunciar que finalitzaria la producció. No es preveu que el seu avió nou més gran, el 777X retardat, arribi al mercat fins al 2025.

Previous Post Next Post