Els talibans comencen a comprar paparres blaves a Twitter


 Els talibans han començat a utilitzar la funció de verificació de pagament de Twitter, és a dir, alguns ara tenen marques blaves als seus comptes.

Anteriorment, la marca blava indicava "comptes d'interès públic actius, notables i autèntics" verificats per Twitter, i no es podien comprar.

Però ara, els usuaris poden comprar-los a través del nou servei Twitter Blue.

Almenys dos funcionaris talibans i quatre partidaris destacats a l'Afganistan estan utilitzant actualment les marques de verificació.

Hedayatullah Hedayat, el cap del departament d'"accés a la informació" dels talibans, ara té la garrapata.

El seu compte té 187.000 seguidors i publica regularment informació relacionada amb l'administració talibana. El mes passat li van retirar la paparra blava pagada, segons els mitjans locals, però ara ha tornat.

Abdul Haq Hammad, cap del gos de vigilància dels mitjans del Ministeri d'Informació i Cultura afganès, també té una marca blava al seu compte que té 170.000 seguidors.

Els partidaris dels talibans destacats també han adquirit la paparra blava.

Muhammad Jalal, que anteriorment es va identificar com un funcionari taliban, va elogiar dilluns el nou propietari de Twitter, declarant que Elon Musk "estava tornant a fer que Twitter sigui genial".

La presència dels islamistes de línia dura a Twitter ha estat un tema de polèmica des de fa temps.

L'octubre de 2021, l'expresident nord-americà Donald Trump, que va ser suspès de la plataforma després que els seus partidaris van assaltar el Capitoli dels Estats Units, va dir: "Vivim en un món on els talibans tenen una presència enorme a Twitter, però el vostre president nord-americà favorit ha estat silenciat. .

"Això és inacceptable".

El servei Twitter Blue es va presentar al desembre.

Costa 8 dòlars al mes i els que utilitzen l'aplicació de Twitter als dispositius Apple paguen una tarifa augmentada d'11 dòlars.

Segons la plataforma , els subscriptors de Twitter Blue es beneficien de la "classificació prioritària a la cerca, les mencions i les respostes" per ajudar a combatre el correu brossa i els robots .

Abans de la introducció de Twitter Blue, cap dels comptes observats dels funcionaris talibans portava la marca blava, que després s'utilitzava per indicar les identitats dels usuaris verificats per Twitter.

Després del seu retorn al poder a Kabul l'agost de 2021, el grup es va fer càrrec dels comptes verificats gestionats per l'administració anterior, inclosa la Junta de Cricket d'Afganistan. El compte de l'organisme esportiu ara té una marca d'or.

Segons les noves polítiques de Twitter, les marques daurades indiquen empreses, mentre que les grises són per a altres usuaris, com ara les autoritats governamentals.

Els funcionaris i els seguidors dels talibans són usuaris prolífics de Twitter, que utilitzen la plataforma per difondre missatges clau.

Twitter no va respondre a una sol·licitud de comentaris.

Previous Post Next Post